La Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius posa en marxa, a través de l’IDI i l’Associació de Forners i Pastissers, la campanya “L’art de menjar” per donar a conèixer entre la ciutadania els productes de forn i pastisseria que s’elaboren tradicionalment durant les diferents festivitats de l’any. L’objectiu és fomentar la compra d’aquests productes als forns i pastisseries que els elaboren de forma artesanal.

La campanya apel·la a l’art del menjar a partir d’una sèrie de bodegons fotografiats per Josep Taltavaull, que mostren els productes que es consumeixen tradicionalment a les diferents illes durant cada festivitat. Així, es pretén que la ciutadania conegui l’origen de la rebosteria i quan la trobarà amb més freqüència als forns.

Una de les novetats que aporta aquesta campanya, a part del vessant artístic de les imatges, és que es tracta d’una acció 365 dies, és a dir, que es promocionaran els diferents productes segons l’època en què es mengen habitualment. Les primeres festivitats que es donaran a conèixer seran les Verges (21 d’octubre) i Tots Sants (1 de novembre). Així, les imatges que es difondran seran de bunyols fregits, panellets i rosaris. Posteriorment, quan ens acostem a Nadal, es promocionaran la coca de torró a Mallorca, amargos i torró de la reina a Menorca, i bescuit i salsa de Nadal a Eivissa i Formentera. La campanya també immortalitza els productes que es consumeixen durant les festes patronals com Sant Antoni, Sant Sebastià i Sant Joan, els dels Darrers Dies (Carnaval), o Pasqua.

La campanya, a més de donar-se a conèixer entre la ciutadania, entrarà a les escoles de cuina i de pastisseria amb xerrades i material didàctic per formar els futurs professionals del sector. A més, també s’organitzaran activitats amb centres d’educació secundària per promocionar entre l’alumnat tant el coneixement dels diferents productes, com una possible sortida laboral i pal·liar així la falta de relleu generacional en què es troba actualment la professió.